fredag 10 juli 2009

Redan fredag...

Ett gammalt foto av mig och Jonas.

Det är inte klokt vad veckorna springer iväg... Redan fredag idag och Jonas har avslutat sin 2:a semestervecka.. Här går det undan. Idag har jag inte gjort mycket. När Noah vilade middag lade jag mig i sängen och läste en riktigt sliskigt romantisk pocketbok... eller som Jonas kallar dem tantsnuskbok :-D. Jag tycker den är i tramsigaste laget men jag har ännu inte fått tummarna loss och köpa tredje delen av Denise Rudberg. Måste göra det idag eller imorgon. Anledningen till att jag har fått börja läsa sådana här tramsböcker är den att jag är en liten mes som inte längre klarar av att läsa ruskiga deckare med mord och lik som jag tidigare slukat en efter en. Jag har säkert tjugo deckare som jag inte läst ännu, (jobbade i en bokhandel för ett antal år sedan och köpte på mig en massa böcker till väldigt bra pris) och när jag påbörjade en härom natten insåg jag att jag blev så himla mörkrädd att jag inte kunde somna eftersom jag bara låg och lyssnade efter konstiga ljud hela tiden. Väldigt märkliget det där tycker jag att jag har blivit mer och mer mörkrädd med åren. I början av mitt och Jonas förhållande såg vi på skräckfilmer nästan varje helg och jag blev ju jätterädd då med men samtidigt gillade jag känslan av rädslan och att hjärtat slog snabbt snabbt.. jag har nog blivit lite skadad tror jag ;-) Jaja nu är det i allafall slut på det och jag får nöja mig med tantsnuskböcker tills jag varit och köpt lite vettigare böcker...
Nej nu kommer snart Pernilla och Meja förbi och sedan måste jag ner en runda på stan för Jonas fyller år imorgon..

2 kommentarer:

  1. Hej Maria Spanare!
    Jag fattar precis vad du menar, jag fixar inte heller att somna till en läskig bok. Följde ditt boktips och köpte alla Denise Rudberg-böckerna. Gillar dom. Snart läst ut den andra. Tipsa gärna om fler! :-)
    MVH
    Anse

    SvaraRadera
  2. Hallå Anse!
    Vad bra att du tycker om dem.. Nu har jag precis köpt tredje så det blir nog att jag börjar på den direkt. Funderade på att köpa hennes två ungdomsböcker som heter Tillsammans också, de ska visst vara himla bra. Sophie Kinsellas böcker är också bra om du inte har läst dem.. Och såklart Marian Keyes.. Har många fler jag kan tipsa om ska bara kolla i min bokhylla och återkommer sedan :-)
    Kram po di

    SvaraRadera